Sunday, July 10, 2011

nak cerita pasal BERSIH pulak


Assalamualaikum.

waduh,waduh!ini anak mahu bicara soal politik sih ! (tetiba jadi minah indon pulak --") .


Macam yang korang-korang semua tahu,semalam ada perhimpunan BERSIH kat KL.Aku tak tahu sangat la apa yang jadi kat KL semalam tapi daripada apa yang aku tengok kat YOU TUBE tadi,KL sangat LENGGANG ! Jalan pack dengan orang-orang BERSIH ni. Tapi ,BERSIH 2.0 tak la seramai perhimpunan bersih yang sebelum ni.Abang aku cakap cuma 6000 orang je yang terlibat sebab polis dah buat banyak sekatan.


Bab-bab politik ni memang aku tak masuk campur dan tak ambil tahu .Ye la,aku masih di bawah umur.HIHI. Tapi,disebab kan ayah aku,aku jadi TERTAHU pasal politik ni dan kadang-kadang,semangat politk membara-bara pulak dalam diri terutama bila tengok berita yang selalu memburuk-burukkan pembangkang.Nampak sangat diskriminasi di situ.OH YE,saya PEMBANGKANG sebab  ayah saya pun PEMBANGKANG. oh,kenapa saya pembangkang ?sebab saya bukan KERAJAAN .LOL.

Melalui pembacaan aku kat internet,BERSIH ni sebenarnya nak menuntut pilihan raya yang bersih dan adil. Eh,selama ni pilihan raya Malaysia tak bersih ke?tak adil ke? itu,aku tak tahu.ask our politicians ok? BERSIH pon sebenarnya nak ambil balik momemtum politik dari BN. Pasal ni,ada pros dan cons sikit. (ea,ape jenis pembangkang la ko ni win?)  Sebab kalau BN turun,aku tak nak AMBIGA tu jadi PM. tapi,for sure la dia tak kan jadi PM sebab PERLEMBAGAAN dah tetapkan kuasa pemerintahan untuk orang MELAYU je.

paling tak boleh blah pasal BERSIH ni,cikgu aku sungguh berapi-api cerita pasal BERSIH ni kat kelas.MARAH gila kot dia kat AMBIGA sampai dia panggil AMBIGA tu as AMBIGAL.LOL.

oh,kawan saya post ni kat facebook,
prihatin sungguh kau chot.


p/s:agak-agak nye ,aku kena buang sekolah tak kalau pengetua baca post aku ni?HAHA.

No comments: