Tuesday, December 21, 2010

2011..Here I come,babeyh!!!!

wassup wassup everyone!!!


eh?lupa plak..

assalamualaikum semua..:D

ok.seperti yang korang2 sedia maklum..kita akan menyambut New Year mengikut kalendar Masihi in just a few days..so,ape azam korang untuk tahun 2011 nih?ha..aku sure sangat azam tahun 2010 pon tak terbuat lagi kan?hehe..takpe2..kita anjakkan azam2 yang  TERTUNGGAK tu ke tahun depan ok..actually aku pon ade gak azam yang tak tercapai sampai sekarang..Azam aku untuk 2010 ari tu aku nak study SUNGGUH2,BETOL2.BENAR2, dan TAK MAIN2 for SPM 2011 nanti..

tapi,tapi,tapi...

aku buat sekerat jalan je..bak kate orang,hangat2  TAHI AYAM jer..hehe..aku rasa tiap2 tahun aku macam tu.azam tak pernah tertunai..sudey2!T_T..for example,aku berazam masa aku form 3 dlu nak tiru style  Nur Madihah belajar (jangan cakap yang korang tak kenal si Genius Madihah ni)..siap tulis lagi kat buku tentang cara nak belajar nih..huhu! 3 page lak tuh..alih-alih..hambik kau!!TERBENGKALAI!!!haha!

tapi,aku dah tak boleh nak ambil ringan je benda nih..fyi,2011 nih,i will be sitting for the biggest exam in my life(so far),SIJIL PELAJARAN MALAYSIA or SPM..penentu hidup nih..!honestly,aku sangat berdebar-debar sekarang walau pon exam tu lambat lagi..hoho!tiap-tiap malam aku susah tau nak tido disebabkan hal ni la..masa berlalu sangat cepat!!rase macam baru semalam aku ambil result pmr-aku-yang-boleh-kira-ok-la..TUP TUP..aku dah nak masuk umur 17 tahun..

"perggghh!aku sangat berdebar",<----hati aku yang cakap.

  so,for that..
aku nak blog ni jadi saksi ikrar aku.

Dengan ini,saya,NUR SYAZWIN BINTI SHAMSUL BOHARI,
berikar akan belajar dengan tekun,mengurangkan fb-ing,blogging,formspring-ing,dan twittering(eh,aku mane ade twitter),patuh pada arahan dan nasihat yang diberikan oleh mak ayah,cikgu2,pengetua,kawan2,adik beradik dan semua lah..
saya juga berikar untuk khusyuk dalam solat,menambahkan solat sunat dan puasa sunat serta memperbanyakkan mmbaca al-Quran..
demi SPM yang akan datang
yang paling penting..
demi menjadi muslim dan mukmin yang berguna pada agama,bangsa,dan negara.
InsyaAllah..

*sangat risau!!


No comments: