Friday, February 11, 2011

Finally,it's weekend..

                                                           
                                                      Yayyy!!today is Saturday!Saturday is holiday!
                                                                    (macam ape je..--")


HoHO!!Hari nie memang hari yang aku tunggu-tunggu sepanjang minggu!nak tau sebab apa?
Sebab hari nie la yang aku boleh nak bersantai-santai,rehat-rehat,golek lama-lama atas katil,bukak fesbuk lame2,tengok tv lama-lama..and macam2 lagi la boleh buat lama-lama..!
hari-hari lain tak boleh nak relax lama-lama macam ni..
sebab..
sekolah aku..
SKK SMK GHAFAR BABA suroh budak-budak dia balik pukol 4.30 petang dari isnin sampai khamis taw!!
4.30!!bukan 2.30!
huhu..sedey aku tau..ari-ari balik lambat..ana fenat!ana fenat!fenat!fenat!
nasib baik ari jumaat balik macam biasa..
kalau tak..
memang aku tunggang terbaklikkan sekolah tu!
apa la gb ni..macam2 aktiviti dia suroh kitorang buat..
hari sukan start bulan  6,latihan  dah mula since second week of school tau!
menci tau!
NILAM lagi..!haishh!
bila balik,dengan beg yang berat dalam 2 tan (hiperbola je..)..,aku ada tuisyen malam pulak..
so,kena tido dulu..kalau tak nanti mata aku stim je kat tuisyen tu..pastu budak tuisyen nanti gelak kan aku pulak..tak mau!tak mau!
aku ni pulak jenis yang suka tido petang sampai maghrib..
bangun-bangun je terus siap pergi tuisyen..adeyyh!tak sempat nak makan..
balik tuisyen pukol 10.30..
pastu mata mengantuk balik..bing!!aku pon tido!

HOMEWORK?

aku buat pepagi buto la!
huhu..gigih aku bangun pukol 3 pagi nak siapkan omwork ngan kerja Bara.!
da siap omwork,baru teringat nak gosok baju sekolah..hikhik..
kalu ada masa,aku baca buku dulu lepas gosok baju..
tapi jarang ada masa..
lepas gosok baju je,aku terus je capai towel,mandi!
pastu gerak pergi sekolah pukul 7.05..
sampai sekolah pukol 7.20..(kira lambat la tu..)

macam tu la rutin aku dari isnin sampai jumaat..penat woo!

so,weekend ni memamg aku manfaatkan sepenuh-penuh-penuhnya untuk rehat!

sebab tu la aku sangat shuke dengan ari SABTU!

                                                           
p/s:aku tak suka Ahad sebab esok tu nak sekolah!

No comments: